Hoe is uiteindelijk jouw idee voor Woovin ontstaan?
Ik miste het persoonlijke en community-stuk in de huidige sneakermarkt. Toen bij mij het verzamelen begon was het handelen persoonlijker en de community sterk, ik bezocht regelmatig beurzen en Facebook was een van de grotere platformen voor het kopen/verkopen van sneakers en uitwisselen van paren met andere liefhebbers. Dat community stuk is iets wat in mijn ogen met de komst van de anonieme gesloten platformen steeds minder is geworden, en wij willen dit persoonlijke community stuk weer terugbrengen voor de liefhebbers, en dat op een overzichtelijke, veilige en gangbare manier.
WOOVIN is dan ook de eerste open sneaker marktplaats met een shop-in-shop model. Waarbij je als klant bij je favoriete geverifieerde winkels, je sneakers kunt kopen en als verkoper een eigen klantenbase kunt opbouwen.
Kun je wat meer vertellen over dit unieke concept?
WOOVIN is de eerste shop-in-shop sneaker marktplaats ter wereld, waar de community centraal staat. Hier vind je een verzameling van geverifieerde sneakerwinkels, variërend van liefhebbers die sneakers in beperkte oplages verkopen tot grote sneakerwinkels. Allemaal hebben zij een eigen online winkel op het platform, waarmee zij zodoende naamsbekendheid en een klantenbase kunnen opbouwen in de sneakerwereld. Voor kopers bieden wij een breed assortiment van meer dan 50.000 sneakers van geverifieerde verkopers, tegen de scherpste prijzen. Vind je favoriete model, bekijk welke winkels de sneakers aanbieden, reken direct af op het platform, en wij regelen de rest.
Naast online, staat ook de offline community bij centraal bij WOOVIN, met de lancering van ons WOOVIN Gallery concept dat werd gelanceerd op Sneakerness Amsterdam. Met onze pop-up Gallery willen wij onze klanten persoonlijk kennis laten maken met WOOVIN en onze winkels. Dit alles gebeurt in een door WOOVIN gecreëerde community waar, waar kopers en verkopers in direct contact staan in een veilig omgeving.