Na een eerdere samenwerking met Nike, is Liverpool FC nu de samenwerking met Converse aangegaan om een collectie uit te brengen die de volgende generatie voetbalfans viert. De reclamecampagne is gemaakt in samenwerking met creatievelingen Dredz, Pixey en Sterling Rose Kelly.
Nu het herfst/winter seizoen van 2023 van start is gegaan, leek het Converse en Liverpool Football Club de perfecte tijd om samen te komen om de liefde voor hun club te vieren. De samenwerking, getiteld 'Creating From The Ground Up', laat het licht schijnen op een nieuwe generatie gepassioneerde jonge fans die zowel geïnspireerd zijn geraakt door de geschiedenis van de club als de toekomst ervan, door te onderzoeken hoe hun creativiteit vorm geeft aan hun betrokkenheid bij de Reds.
Het drietal werd geïnspireerd door de kleuren, architectuur en het lettertype van de club. De nieuwste collectie viert de geschiedenis van de club, terwijl ze een eerbetoon brengen aan de supporters en de volksliederen van Anfield.
De collectie bevat opnieuw ontworpen klassiekers, waaronder de Liverpool FC x Converse Chuck 70 "Kombu Green" met de color-blocking en kleurverloop geïnspireerd op de iconische uitshirts van LFC, en een Converse x LFC Cotton Jersey Crew, inclusief geïllustreerde, op LFC geïnspireerde graphics en de Liverpool FC x Converse Star Player 76 "Tomato". Ook dropt de knalrode Liverpool FC x Converse Chuck Taylor All Star "Tomato" die zoals je kunt zien aan de foto's geen verdere introductie nodig heeft.